zaterdag 9 mei 2015

dag 2

het is misschien heel cliché maar vandaag is dan mijn 2e dag als blogger
en ik ben nu al bezig met eventuele berichten die ik op mijn blog wil zetten.

ik wil graag bloggen over dingen die ik meemaak, maar ook over dingen die heel erg actueel zijn.
ik wil het hebben over problemen die mensen hebben en natuurlijk wil ik het hebben over nagels en over uiterlijk en wat is er nou eigenlijk zo belangrijk aan je uiterlijk?

natuurlijk doe ik dit niet zomaar, zelf ben ik altijd erg onzeker geweest over mijn lichaam...
de meeste meisjes kennen dit wel denk ik en ik wil dat meisjes er ook gewoon over praten!

ik ben zelf erg klein en daar ben ik altijd mee gepest op de basisschool, maar ik vind juist dat het er niet toe doet of je klein of lang bent, dik of dun.
natuurlijk is uiterlijk belangrijk en moet je er wel verzorgd uit zien, maar toch vind ik dat er nog zoveel aandacht besteedt wordt aan het 'ultieme' uiterlijk

social media speelt hier nog steeds een grote rol in, allerlei modellen op tv laten een 'verkeerd' beeld zien...
er zijn nog steeds weinig campagnes waarin je modellen ziet die wat voller zijn, maar gelukkig komt dit nu wel veel meer, kijk maar naar de dove reclame!
volle vrouwen zijn ook mooi en wat mij opvalt is dat vollere modellen er vaak gelukkiger uitzien dat al die graatmagere latjes...

er is ooit een model geweest Isabelle Caro, zij kwam uit Frankrijk, een land waar mode centraal staat...
zij wilde een model worden en door haar baan als model is haar gezondheid alleen maar achteruit gegaan.
in Frankrijk zitten er strenge regels aan het beroep model, in je contract staat precies hoeveel je moet wegen en welke maten je moet hebben, als je die maten niet hebt dan ben je vrijwel zeker uitgesloten voor een baan als model.
Isabelle Caro heeft een campagne opgestart waarin zij anorexia wilt tegengaan, ze leed er zelf heel aan.
ze had het altijd koud en was snel moe, ze kon geen zware boodschappen halen, omdat ze de kracht niet had om het te tillen!
zij stond voor verandering in de contracten van modellen!
ik heb diep respect voor haar, op 17 november 2010 overleed Isabelle Caro uiteindelijk aan de gevolgen van Anorexia nervosa, ze woog nog maar 31 kilo en ze was 1,64 m. ze is 28 jaar geworden....

er wordt altijd een beeld gevormd van zo moet ik er uit zien en als dat niet zo is dan ben ik niet goed
DENK NOOIT ZO!!
iedereen is goed zoals hij of zij is...
af en toe ben ik zelf ook nog onzeker, maar ik heb mezelf wel leren accepteren!
ik ben zelf niet de slankste en ja ik ben erg klein! dus? wie mij niet mooi vind moet eerst maar eens naar zichzelf kijken voordat ze iemand anders beoordelen!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten