zondag 31 mei 2015

Boekenwurm eerste klas!!

Veel mensen in mijn omgeving hebben niets met lezen, familieleden wel, maar vrienden bijvoorbeeld totaal niet.
ik daarentegen ben een echte boekenwurm! en daar ben ik trots op ook!

ik kon al heel snel lezen toen ik klein was en toen deed ik het al graag!
een paar jaar geleden is het pas echt begonnen, ik zag bij mijn nicht in de woonkamer en zag een kast vol met boeken! veel van dezelfde schrijver en die kaften spraken me echt aan, allerlei verschillende kleuren.

ik was nog veel jonger toen ik een boek tegen kwam die mij zo mooi leek, voor ik doodga, op de kaft waren een paar benen te zien onder een soort tafeltje en ik dacht woow die wil ik wel lezen....
uiteindelijk bleek het te gaan over een meisje dat leukemie had en een lijst maakte met wat zij nog wilde doen voordat ze dood gaat (de wel bekende bucket list).

ik heb het boek binnen een paar dagen uit gelezen en het heeft me heel lang bezig gehouden, maar goed nu dwaal ik af.
de boeken in de kast van mijn nicht, waren boeken van Jill Mansell, het eerste boek van haar kreeg ik voor mijn verjaardag.
de prins op het verkeerde paard, ik kwam er maar moeilijk in, maar uiteindelijk kon ik het boek niet meer wegleggen.
zo is dat ook gegaan bij de andere boeken van Jill Mansell en elke keer koop ik weer haar boeken als er een nieuwe uit is!

natuurlijk kon ik ook niet achterblijven en moest ik wel de meest bekende trilogie lezen die er bestaat! 50...tinten...grijs!
ik vraag me eigenlijk wel af wat andere mensen van deze serie vinden, ikzelf was er helemaal weg van en kon ook niet wachten om naar de film te gaan!

lezen is voor mij een soort uitlaatklep, ik sluit me af voor de rest en dat is wat ik noem ontspannen
voor school was het natuurlijk ook een groot voordeel, omdat we veel boeken moesten lezen in de bovenbouw.
voor Engels koos ik dan ook boeken die heel erg moeilijk waren zoals: 
- pride and prejudice 
- wuthering heights
- the great gatsby
boeken die voor een havo 4 leerling eigenlijk nog best moeilijk waren en ik vond ze wel ingewikkeld, maar ik stel mezelf graag voor een uitdaging 

houden jullie van lezen? en zo ja welke boeken spreken jullie dan aan?
lezen jullie liever via een E-reader of toch lekker een echt boek?
houden jullie van een lekkere chicklit of toch een kei goede thriller?
laat de boekenwurm in jezelf naar boven komen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten