maandag 11 mei 2015

mmm verven of niet?

toch nog maar een extra bericht op mijn blog zetten
vanavond is het voor mij weer zo ver om mijn haar te verven en ik dacht heee dat is wel een goed onderwerp voor op mijn blog!

iedereen wilt wel een keer wat anders met zijn of haar haren, jaa zelfs mannen verven hun haren weleens!
wil je je haar thuis verven of wil je het echt door een kapper laten doen?
voor een goedkope oplossing ga je naar een drogisterij zoals de etos of kruidvat.
bij de kapper betaal je vaker wel wat meer, maar de kwaliteit is wel super!

en dan staar je daar voor een heel groot schap met honderden verschillende doosjes van honderden verschillende merken....dat wordt lastig....
de meest bekende merken zijn toch wel Syoss, L'oreal, Schwarzkopf en Poly Pallette.
je hebt ook nog verschillende soorten verf, je hebt echte verf maar ook mousse.
op de verpakking is te zien welke werking de verf op jouw haar kan hebben.
de mensen die in de winkel werken waar je je pakje wilt kopen kunnen vaak ook nog wel informatie geven!

PAS OP! kijk goed op de verpakking welke stoffen er in zitten, sommige stoffen kunnen namelijk een allergische reactie opwekken!

durf je dat niet aan laat het dan door een kapper doen, je betaalt wel wat meer, maar je weet dan wel dat het goed gebeurt.
ikzelf laat het ook door mijn kapster doen!
een kapster kan ook het beste advies geven over welke kleur het beste bij je past en hoe de kleur kan uitpakken op je haar

verven is niet goed voor je haar, dus zorg er altijd voor dat je haar at vettig is als je het laat verven, ook is het belangrijk om dan de juiste haar producten te gebruiken....
ikzelf gebruik voor mijn haar andrélon volume shampoo, andrélon anti-haarbreuk conditioner en vaak nog een tweede conditioner van andrélon zoals volume & care of oil & care.
hierbij gebruik ik vaak als laatste nog een 1 minuut masker van andrelon of een speciale olie van Schwarzkopf die je op handdoek droog haar aanbrengt.

het is veel werk, maar zo blijf je haar wel het mooiste...
als je je haar gaat blonderen heb je die zorg zeker wel nodig, het is eigenlijk een soort chloor wat in je haar gaat, ook slim om te doen is oude kleren aantrekken!

door het verven kan je haar snel uitdrogen en beschadigen en dan komt het er uit te zien als stro niet zo mooi als je een mooie bos haar hebt!
bij mij werkt het altijd goed en ik hoop dat ik andere mensen er ook mee kan helpen!

veel succes met het verven van je haar en ik hoop bij mijzelf dat het er weer tip top uit gaat zien!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten